Produktionens ord till Lasse Lundholm efter uttåget i Robinson

Lasse Lundholm förlorade i en utslagstävling och fick därför inte följa med in till finalveckan i Robinson.
Men efter förlusten hade produktionen några starka ord att säga till honom.
– Vilken ära det har varit, säger en producent till Lasse i Robinson – Exit.

En av ”Robinson”-säsongens mest omtalade profiler har utan tvekan varit Lasse Lundholm. Han har vid flera tillfällen valt att gå sin egen väg vilket ofta frustrerat de spelare han tävlat med. För Nöjeslivet har Lasse berättat att det var en del av hans taktik i Robinson.

– Jag kör mitt spel, alltså de vet inte hur jag tänker. Jag är mer eller mindre låtsas som att jag inte fattar vad de säger. Men jag fattar ju mycket mer än vad de tror. Jag spelar ju bara för mig själv för att jag ska komma långt fram och så vidare, har Lasse berättat för Nöjeslivet.

Produktionen hyllar Lasse efter Robinson

Hans taktik fungerade i det sociala spelet då Lasse aldrig blev utröstad. Men till slut föll han i en utslagstävling precis innan finalveckan. Han stod mot Halil Bas, Ola Birgersson och Amadeus Harrysson i en tävling där den som kom sist skulle tvingas lämna. Och det ville sig inte alls för Lasse som till slut fick se sig besegrad.

I extraavsnittet ”Robinson – Exit” får man se Lasses första scener efter att han lämnat tävlingen och det blir tydligt vad produktionen tyckte om insats i programmet.

– Lasse, min vän. Kom, säger ena producenten och ger honom en stor kram innan hon fortsätter:
– Du gjorde det så bra.

En annan producent kommer fram till Lasse och hyllar honom efter uttåget.
– Vilken ära det har varit. Fan vad du är bra. Riktigt bra jobbat, säger producenten när han kramar Lasse.

Lasse blir rörd till tårar av deras ord och berättar sedan om sina tankar i en synk.
– J*vla helvete, det känns riktigt j*vla trist. Jag hade tänkt att jag skulle gå och vinna detta.

Du kan hålla huvudet högt, Lasse! Här är allt ni behöver veta om vårsäsongen av Robinson 2026.

LÄS MER:

 

Läs mer om...