Sofia Wistam fick en väska värd 20 000 kronor av vännerna

Sofia Wistam har fyllt 60 år och det firades med buller och bång.
Av vännerna fick hon en lyxväska från Christian Dior hon trånat efter länge.
– Jag har många fina väskor men denna slog rekord för den betyder så mycket för mig för att den är från mina vänner, säger hon till Expressen.

Radioprofilen Sofia Wistam är fyllda 60 år. Det firades stort med en resa till Köpenhamn med ”S*x and the city”-tema. Med på resan fanns bland andra bästa vännen och kompanjonen Pernilla Wahlgren samt Kristin Kaspersen, Malin Gramer och Hanna Hedlund för att nämna några i sällskapet.

Av vännerna fick födelsedagsbarnet någonting alldeles speciellt. En väska hon länge trånat efter. Det är en vintage Christian Dior i leopardmönster. Väskan är en riktig dyrgrip värd 20 000 kronor, enligt Expressen.
– Pernilla hade visat mig den tidigare men jag tyckte den var lite för dyr för mig, säger Sofia Wistam till Expressen.

Hade en Dior-kopia tidigare

När gåvan räcktes över fångades ögonblicket i kameran.
– De filmade mig, jag grät, jag blev så rörd, men främst var jag så glad att alla var där med mig, det var det som var den viktigaste presenten, säger Sofia Wistam.

Sofia Wistam berättar att hon länge trånat efter väskan och att hon köpte en kopia på stranden i Spanien. Men nu har hon alltså äkta vara som hon kommer att hålla hårt i.
– Jag har många fina väskor men denna slog rekord för den betyder så mycket för mig för att den är från mina vänner, säger hon till tidningen.

När Expressen frågar om det är vanligt förkommande med dyra presenter inom vänskapskretsen svara Sofia Wistam att så är inte fallet. Men att hon fyllde jämnt och att många hade varit med och skramlat.

Nu lever Sofia Wistam och väskan sitt bästa liv tillsammans. I ett inlägg på Instagram berättar radioprofilen att gåvan är invigd.
”Lyx, lyx, lyx. Inviger min födelsedagspresent (väskan jag fick från mina vänner).

Vilken fin present! Och stort grattis igen bästa, Sofia!

Läs mer:

 

Läs mer om...