Kikki Danielsson har haft en tuff vår med svåra hälsokrämpor.
Men nu är den hyllade schlagerstjärnan på fötter igen.
– Hon är i bra form, berättar vännen Sören ”Sulo” Karlsson för Hänt.
Mitt under den pågående avskedsturnén ”Nu är det nåt stort på gång” behövde Kikki Danielsson, 73, ställa in turnén. Artisten drabbades av en svår influensa som satte sig på luftrören vilket senare ledde till komplikationer. Stjärnan blev inlagd på sjukhus i två omgångar.
Men sedan dess har hennes vän Sören ”Sulo” Karlsson gett glädjande besked om Kikki Danielssons hälsa. Så sent som förra veckan blev det även känt att hon ska medverka i nya säsongen av ”Stjärnorna på slottet”. Nu ger Sören ”Sulo” Karlsson ännu en uppdatering om hälsoläget. För Hänt berättar vännen att Kikki Danielsson är pigg.
– Hon är pigg. Hon är upptagen med att jobba just nu med en grej. Men 10 juli kommer det ut en singel. Sedan ska hon gästa mig på några spelningar i helgen 11-12 juli. Hon är i bra form. Hon har återhämtat sig bra efter att hon blev sjuk.
Inget nytt datum för Kikki Danielssons turné
Något nytt datum för avskedsturnén är ännu inte satt.
– Det får vi nog återkomma om. Vi håller på med lite planer men det får vi nog återkomma om, säger vännen till Hänt.
Men redan den 9 maj var Kikki Danielsson tillbaka på scenen igen när hon uppträdde i Filmstudion på Hisingen, Göteborg.
Nu pågår även inspelningen av ”Stjärnorna på slottet” i SVT tillsammans skådespelaren Peter Dalle, Hollywoodsjtärnan Lena Olin, artisten Pa Modou Badjie och bakdrottningen Camilla Hamid.
– Jag känner till alla i gänget men kanske att jag är mest nyfiken på hon som bakar så fantastiska kakor. Jag är mycket intresserad av kakor! säger Kikki Danielsson i pressmeddelandet.
Läs mer: