
Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill framträder tillsammans – för att lansera nya hudvårdsmärket.
I en exklusiv intervju med Gala avslöjar nu Madeleine ett av makens oväntade personlighetsdrag.
Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill har levt utomlands i många år. Familjen, som också består av de tre barnen Leonore, Nicolas och Adrienne, har bott i såväl New York som London, innan flyttlasset 2018 gick över Atlanten igen till makens hemland USA. Där valde prinsessfamiljen att slå ner sina bopålar på ostkusten, i Pinecrest, Florida. Men under 2024 flyttade familjen äntligen hem till Sverige igen.
Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill företagare tillsammanas
Nu har också Madeleine och Chris påbörjat ett nytt projekt tillsammans. Prinsessans nya hudvårdsmärke Minlen blev lanserat med pompa och ståt tidigare i år. Eftersom Madeleine nu ger sig ut i företagarvärlden kommer hon inte längre att presentera sig som ”hennes kungliga höghet” – i dessa sammanhang.
– Vårt produktsortiment kommer officiellt att lanseras i slutet av sommaren och eftersom detta är ett privat initiativ kommer jag att använda mitt namn Madeleine Bernadotte i mitt arbete med MinLen. Jag ser fram emot att dela mer med er snart! skrev Madeleine tidigare i våras på Instagram.
Madeleines avslöjande om hur Chris är egentligen
Chris O’Neill fanns bland annat på plats i Tyskland där märket under den stora lanseringen tidigare i år. Nu har tyska magasinet Gala fått en exklusiv intervju med paret. Där Madeleine berättar om ett personlighetsdrag hos maken tillika den amerikanske affärsmannen.
– Min man är blyg, säger Madeleine – som enligt reporterns tolkning av uttalandet retar Chris lite kärleksfullt – till Gala.
Chris erkänner att han använder hudvårdsprodukter.
– Jag använder ansiktstvätten i duschen eftersom jag, liksom de flesta män, gillar att vara bekväm, säger Chris O’Neill.
I intervjun får Madeleine också frågan om hur hon själv introducerar sina egna barn till skönhetsprodukter.
– Precis som så många andra barn tittar de på sin mamma och är nyfikna på de produkter jag använder. Därför var det så viktigt för mig att utveckla ett varumärke som barn kan experimentera med fritt och utan bekymmer, säger Madeleine till Gala.