Lyssnarna höjer Sebastian Ingrosso till skyarna efter ”Sommar i P1”

Sebastian Ingrosso var andra programmet ut i säsongens ”Sommar i P1”.
Lyssnarna höjer nu dj:n och producenten till skyarna – och är alla överens om en sak: Han berörde på djupet.
”Otroligt bra och starkt, blev rörd till tårar”, skriver en lyssnare på Sveriges radios Facebook.

Sebastian Ingrosso, 43, är en av de tre medlemmarna i det världshyllade dj-kollektivet Swedish House Mafia. På söndagen var det Sebastian Ingrossos tur att göra sitt ”Sommar i P1”.

I sitt program berättar dj:n bland annat om sin alkoholism. Att han har varit nykter i två år vilket inneburit en inre resa för honom som fortfarande pågår i detta nu. Sebastian Ingrosso berättar också att hans pappa försvann när han var liten, och hur Pernilla Wahlgren fanns där som ett stöd för honom. Även att han som tonåring bestämde sig för att en dag bli världens bästa dj och övade varje dag efter skolan.

Sveriges Radio har delat avsnittet i ett inlägg på sin Facebooksida. I kommentarsfältet är reaktionerna många. Flera höjer Swedish House Mafia-profilen till skyarna. Framför allt menar många att Sebastian Ingrosso berört på djupet.
”Ditt sommarprat berörde verkligen”, skriver en lyssnare i kommentarsfältet.
”Tack för ditt fina och ärliga sommarprat. Din berättelse berörde”, håller ytterligare en lyssnare med.
”Berörande historia och fantastisk musik! Fortsätt så!”, tycker ännu en lyssnare.
”Otroligt bra och starkt, blev rörd till tårar. Tack för ditt mod och det inspirerande programmet”, skriver ytterligare en lyssnare.
”Väldigt berörande sommarprat, många gånger som tårarna kom. Gillade kanske inte alla låtar som spelades men det är ju själva pratet som är det viktiga”, skriver en P1-lyssnare.
”Tack Sebastian för ett fint sommarprat och vilken resa du gjort. Jag höjer armarna och bugar, stor eloge“, skriver en till lyssnare i kommentarsfältet.

Hyllar musiken i Sebastian Ingrossos sommarprat

Under sommarpratet spelar Sebastian Ingrosso allt från Nina Simone till inspirationskällan som ung, Daft Punk och egna Swedish house mafia samt Den svenska björnstammen, för att nämna några.

Även låtlistan i programmet har gått hem hos många lyssnare.
”Ett bra sommar prat och skön musik. Lyssnar på ”Sommar i P1” varje dag. Tack för ditt program”, skriver en lyssnare på Facebook.
”Tack för ett väldigt berörande och bra prat med fantastisk musik”, tycker ytterligare en lyssnare.

GUIDE: Sommar i P1 2026: Här är alla årets sommarpratare

Läs mer:

 

Läs mer om...