Allsång på Skansen: Tittarna kritiserar Per Andersson efter låten ”Biblioteksbitch”

Per Andersson skred in som biblioteksbitch i Allsångspremiären. Men numret gick inte hem hos publiken.
– Ta bort Per Andersson från programmet han är bara pinsam, skriver en läsare på Nöjeslivets Facebooksida.

Under tisdagskvällen var det äntligen dags för den efterlängtade premiären av Allsång på Skansen. Förväntningarna var höga när årets första allsångskväll drog i gång inför en entusiastisk publik på Skansen.

Programmet bjöd på flera stjärnspäckade framträdanden och välkända låtar som fick både publiken på plats och tv-tittarna hemma att sjunga med. Med några av landets största artister på scen blev premiärkvällen en färgsprakande start på sommarens allsång.

Men det var inte bara musiken som stod i fokus under kvällen, publiken bjöds också på en rejäl dos humor. Komikern Per Andersson, som genom åren har gjort flera uppskattade och minnesvärda framträdanden i Allsång på Skansen, dök upp i sin karaktär Hans Gunnar.

I rollen som bibliotekarien Hans Gunnar berättade han att många ser bibliotek som tråkiga platser, något han inte alls håller med om. För att ändra den bilden hade han, tillsammans med landstinget, tagit fram en broschyr med titeln: ”Det är kul när det händer något, särskilt på biblioteket”. Därefter framförde han låten ”Biblioteksbitch”.

Tittarna rasar mot Per Andersson

I programmet ser man hur folk i publiken viker sig av skratt. Men på Nöjeslivets Facebooksida låter det annorlunda. Där riktas mycket kritik mot komikern och flera skriver att Per Andersson inte borde vara med.

”Ta bort Per Andersson från programmet han är bara pinsam”, skriver en person.

”Den där Pär kan vi vara utan. Han är inte rolig en sekund ens”, skriver en annan.

”Ta bort Per Andersson, förstör hela programmet”, skriver en tredje.

”Ta bort Per Andersson. Sämsta allsången jag har sett”, skriver en fjärde.

”Vill inte se Per Andersson”, skriver en femte.

”Ja, det var nog tyvärr det absolut det sämsta Allsångs programmet jag någonsin har sett”, skriver en sjätte.

”Hoppas på att det blir bättre framöver. Och som sagt Per Andersson kan de ju skippa framöver också. Det blir alltid så pinsamt fånigt när han är med. Jag vill ogärna vara negativ, men man måste ju samtidigt vara ärlig, och ni frågade ju vad vi tyckte. Urdåligt!!!!”, skriver en sjunde.

GUIDE: Allsång på Skansen 2026: Allt du behöver veta

LÄS MER:

 

Läs mer om...