Allsång på Skansen: Pernilla Wahlgren får blandade reaktioner

Under tisdagen hade årets säsong av ”Allsång på Skansen” premiär med Pernilla Wahlgren som programledare för fjärde året i följd.
Och det verkar som att hon fortfarande har förtroende hos många av tittarna – samtidigt som andra är trötta på att se familjen Wahlgren i tv.

Pernilla Wahlgren tog över som allsångsledare på ”Allsång på Skansen” under sommaren 2023. Året innan hade Sanna Nielsen kommit med beskedet att det hon skulle lämna efter sju år på sollidenscenen och det var länge okänt vem som skulle ta över.

Men det blev Pernilla som fick ta emot stafettpinnen och som i år gör sin fjärde raka sommar i programmet. Hon hare tidigare berättat för Nöjeslivet om tankarna kring att leda allsången även i år.
– Det känns så kul. Det är världens bästa sommarjobb, berättade Pernilla Wahlgren.

Under tisdagen var det premiär i allsången och Pernilla gästades av inga mindre än artisterna Petra MarklundFelicia och Thomas Stenström. Även bandet De Vet Du och duon Basshunter & Käärijä gjorde entré i under kvällen. Inte minst Pernilla själv bjöd på en hel del allsång, och det verkar som att programledaren får fortsatt förtroende efter sin instats.

Det säger tittarna om Pernilla Wahlgren i Allsång på Skansen

Under ett inlägg på redaktionens Facebook-sida är det flera som hyllar Pernilla som allsångsledare.

”Jag tycker hon har varit suverän hittills Tack vare henne har Allsången blivit ett roligt program att titta på”, skriver en person.

En annan menar att Pernilla är en av de bästa allsångsledarna den sett i programmet.

Klart bättre än Egon Kärrman och Bosse Hansson i tidernas begynnelse. Skulle säga att hon är tvåa efter Lasse Berghagen.

Hon bjuder på sig själv i alla fall och det tycker jag om, gillar man inte så finns ju andra kanaler…finns det som jag inte gillar då byter jag, hur svårt kan de vara, och så kommer det alltid vara”, skriver en tredje.

Det var däremot andra som menade att de är trötta på att se familjen Wahlgren ta över tv-världen. Flera valde att inte följa Allsång på Skansen, endast för att det Pernilla är en del av familjen.

Tittar inte, trött på Wahlgren-familjen”, skriver en person och får medhåll från en annan:

Slutat titta, trött på familjen Wahlgren dom finns för fasen på alla kanaler

Det måste finnas någon annan än Wahlgrens som kan vara programledare. Det är bara för mycket med den familjen

LÄS MER: