
Camilla Läckberg har blivit anmäld till konsumentverket. Detta då hon anklagas för att systematiskt göra smygreklam i sina sociala kanaler.
Deckardrottningen Camilla Läckberg, 50, har letat sig in i många människors hjärtan med sina böcker. De har totalt sålts i 22 miljoner exemplar över hela världen! Sammanlagt över 60 länder har kunnat läsa Läckbergs romaner, däribland Fjällbacka-serien.
Läckberg har som bekant även gjort en rad gästspel i tv och radio genom åren. 2012 nådde hon en beundransvärd fjärdeplats i Let’s dance och utsågs samma år till ”Årets kvinna” av Expressen.
Under 2025 har hon varit aktuell med Netflix-serien ”Glaskupan” men också med realityserien ”Läckbergs” där man får följa Camilla och hennes liv med familjen bakom kulisserna. I serien får tittarna inte bara möta Läckbergs make Simon Sköld och hennes barn utan också alltiallon Natasa, fastighetsskötaren och kocken Johan samt assistenten Frej.
Camilla Läckbergs svar
Camilla är också flitig i sina sociala kanaler men nu har hon anmälts till Konsumentverket. I anmälan står det att deckardrottningen ”konsekvent marknadsför sina egna kommersiella projekt i sociala medier utan reklammärkning”, det rapporterar TV4.
Anmälaren hänvisar till ett inlägg på Instagram där Camilla Läckberg avslöjar omslaget till sin nya bok och ett annat inlägg där hon berättar om ett kommande bokprojekt. I dessa inlägg har det inte framkommit att det rör sig om reklam, något som är ett måste enligt svensk lag.
Camilla Läckberg menar att hon inte gjort detta med avsikt.
”Jag brukar vara noga med reklammärkning men har i dessa fall uppenbarligen missat det utan att det var min avsikt. Jag kommer att vara ännu noggrannare framöver”, skriver hon till TV4 Nyheterna.
LÄS MER:
Nya bilderna på Camilla Läckbergs ansikte förbryllar – visar plötsliga förändringen i utseendet: ”Oj”
Camilla Läckberg har fått nog av kroppshetsen – vill duga precis som hon är: ” Misslyckande att bli tjock”