Christian Bauer om egentid i relationen med Pernilla Wahlgren

Christian Bauer är gift med en av Sveriges största underhållare.
Nu öppnar han sig om relationen med Pernilla Wahlgren och berättar om vikten att ge varandra egentid.
– Jag klarar inte av när en partner är upphängd på den andra, säger han i podcasten ”Pappahjärtat”.

Pernilla Wahlgren är en av landets största profiler som syns flitigt i tv-program på olika kanaler. Därtill har tittarna fått följa hennes liv på nära håll i realityn ”Wahlgrens värld”. För drygt fem år sedan kom Christian Bauer in i hennes liv. Därmed blev han en del av den mediala uppmärksamheten.

I podcasten ”Pappahjärtat” berättar Christian Bauer om deras starka kärlek. Men också att de har satt upp gränser i relationen, enligt Svensk damtidning. Vidare förklarar Bauer att han värnar om självständigheten i en relation. Att det är viktigt att man får tid för sig själv och sina egna intressen.
– Jag klarar inte av när en partner är upphängd på den andra, säger han i podcasten.

Christian Bauer tycker det är viktigt med egentid

Maken menar att det behöver vara balans i en relation. Att det inte handlar om att ta avstånd, utan snarare att vara självständiga – tillsammans.
– Jag behöver skapa energi. Jag mår bra av det. Se till att du skapar egentid. Och man behöver ha lugnet och tryggheten i sig själv, säger Christian Bauer i “Pappahjärtat”.

De två gifte sig 2023. Men den senaste tiden har skilsmässorykten florerat kring paret.

Under den senaste säsongen har tittare fått se paret tjafsa. Bland annat om att Christian Bauer tycker att Pernilla Wahlgren är för upptagen och inte prioriterar deras förhållande.

Det var i början av april när Pernilla Wahlgren befann sig utomlands som spekulationerna började ta fart. Då maken Christian Bauer lyste med sin frånvaro började följare undra om paret är fortfarande ihop eller inte.

Till slut gick Pernilla Wahlgren ut och dementerade. Att maken inte har synts till mycket i hennes sociala medier beror på ett hektiskt schema helt enkelt.
– Jag har jobbat mycket och rest mycket så det är nog bara det, sa hon till Aftonbladet i slutet av april.
– Vi är fortfarande tillsammans och har det bra.

Läs mer: