Nu har det blivit dags för säsongspremiär av ”Allsång på Skansen”.
Men allsångsledaren själv är krasslig och kurerar för fullt.
”Proppar i mig vitaminer, ingefära, te med honung, ginseng, hostmedicin och halstabletter”, skriver Pernilla Wahlgren på Instagram.
En ny säsong av ”Allsång på Skansen” står för dörren. Men mitt under förberedelserna inför den stora premiären har allsångsledaren Pernilla Wahlgren blivit krasslig.
”Så redo att kicka i gång premiären av ”Allsång på Skansen” i morgon! Proppar i mig vitaminer, ingefära, re med honung, ginseng, hostmedicin och halstabletter –och känner mig bättre för varje dag…!, skriver artisten hoppfullt på Instagram.
”I morgon fyller vi Skansen med massa härlig publik, otroliga artister och förhoppningsvis sol!”, avslutar hon inlägget.
På bilderna syns Pernilla Wahlgren bakom kulisserna under genrepet inne på Skansen. På ett videoklipp syns hon i en stor sjal virad runt halsen. Men trots sjukdom ser schlagerstjärnan glad och peppad ut. I kommentarsfältet har krya på dig-hälsningarna vällt in från nära och kära:
”Lycka till!”, följt av röda hjärtan skriver Ann-Louise Hanson.
Nanne Grönvall, Hanna Hedlund och Elisabeth Andreassen har skickat hjärtan. Även exmaken Emilio Ingrosso.
De gästar Pernilla Wahlgren och premiären av ”Allsång på Skansen”
Nu väntar en fullmatad säsong med massor av nya artister som ska göra entré på scenen. I säsongspremiären gästar Petra Marklund, Hooja, FELICIA, Thomas Stenström, De vet du och Basshunter & Käärijä.
Våren och försommaren har varit minst sagt hektisk för Pernilla Wahlgren. Bland annat sonen Theo Wahlgrens student med alla förberedelser. Även vännen Sofia Wistams storslagna 60-årsresa till Köpenhamn.
Det ska bli så spännande att följa premiären. Vi håller tummarna för sol över Skansen och en frisk allsångsledare!
GUIDE: ”Allsång på Skansen” 2026: Artister och datum
Läs mer: